Nevieme selektovať nezmysly a fakty a mladí ľudia nie sú ochotní rozvíjať svoju čitateľskú gramotnosť

10. února 2018 v 16:00 | B |  Little - big talk

Ahoj! Dnešný rozhovor s Luckou Pastierovou Čarnou prinesie rôzne pohľady na predošlý politický režim, na prínos kníh v živote človeka a mnoho ďalších. Čítaj výpis toho naj z rozhovoru!




Redaktor Jakub Stank z online magazínu Sóda pripravil veľmi pekný rozhovor s touto šarmantnou dámou, ktorej ocino, Oleg Pastier, mal tú odvahu k vydávaniu samizdatovej literatúry, za čo si zaskúžil obrovské ocenenie Biela vrana. Pridávam stručný prehľad tých najinšpiratívnejších myšlienok z rozhovoru s dcérkou pána Pastiera, pani Luckou.

  • Pani Lucka priznáva, že počas svojho vysokoškolského štúdia žurnalistiky pochopila, čo všetko sa dialo v časoch komunizmu a aký prínos mala činnosť jej otecka.
  • Ďalej uvádza, že jej deduško, dekan Pedagogickej fakulty UKF v NItre (mojej alma mater), bol kvôli slobodnému mysleniu v čase tvrdého komunizmu zdiskreditovaný a obhájenú profesúru mu uznal až v roku 1990 súčasný prezident, jeho veličenstvo Václav Havel.
  • ,,Ľudia v 70. a 80. rokoch bojovali za to, aby mohli robiť veci slobodne a my dne musíme bojovať za to, aby sme sa v tej získanej slobode vedeli vôbec orientovať a vedeli si vybrať to správne."
  • Dôležité je hájiť to, čo je správne, morálne a pravdivé, neriadiť sa okolím.
  • Hovorí, že v súčasnosti nevieme vďaka internetu a dostupnosti informácií rozlíšiť to, čo je faktom a čo sú vykonštruované nezmysly. Nevieme selektovať informácie a nehľadáme veci, ktoré by nás mohli posunúť v živote ďalej alebo nás niečomu naučiť.
  • ,,Keď prestaneme čítať, okrádame sa o obrovskú časť našej predstavivosti. Knihy pomáhajú formovať názory a vytvárať zážitky, ktorá sa inak získať nedajú."
  • Pani Lucka má 17-ročného syna a porovnáva vyjadrovanie dnešnej mladej generácie s mladou generáciou počas nežnej revolúcie. Podľa jej slov dnešní mladí ľudia majú problém čítať s porozumením, nepoznajú synonymá, opakujú slová, používajú nespisovné slová, nepoznajú presný význam niektorých slov, nevedia selektovať dôležité informácie. Odporúča, aby sa zaviedlo povinné čítanie zábanejšou formou.
  • Tento fakt vysvetľuje tým, že deti nie sú ochotné čítať knihu, ktorá bola sfilmovaná a nedokážu si predstavovať príbehy napísané v knihách.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama