Ako sa stať nesympatickým človekom v niekoľkých jednoduchých krokoch

7. února 2018 v 18:00 | B |  Mind Atellier

Ahoj! Je prirodzené, že nie všetci sú nám sympatickí a nie každému človeku sa musíme zapáčiť. Stáva sa aj to, že človek, ktorý sa nám páči svojim vzhľadom, správaním či vystupovaním, pri jednej činnosti sa nám bude zdať ako najväčší hulvát, ktorého by sme radšej nikdy v živote nestretli. V celom článku si preto môžeš prečítať, čo robí ľuďmi menej atraktívnymi a aké prejavy správania sú skôr odpudzujúce ako žiadúce.




Aha ... nepochopil som

Áno, rozumiem. Nie každý človek dokáže byť vtipný alebo si dokáže urobiť srandu. Nech chápeme slovo humor v akomkoľvek ponímaní, vždy je dôležité, aby sa človek dokázal uvoľniť a nebral všetko príliš vážne. Sú osoby, ktoré sa prirodzene takto správajú. Môže to byť preto, že sú príliš opatrní, alebo jednoducho v prítomnosti cudzích ľudí sa nedokážu uvoľniť a neveria im. Ak to však budeme s našou vážnosťou preháňať, s najväčšou pravdepodobnosťou nedostaneme šancu od iných, aby sme ich poznali bližšie.

Teď královnou / králem sem já

Byť zdravo sebavedomý je v dnešnej spoločnosti priam až nevyhnutné. Treba sa vedieť predať, ak sa uchádzame o zamestnanie alebo sa chceme niekomu z nejakého iného dôvodu zapáčiť. Hranica medzi zdravou sebaprezentáciou a chvastaním je nesmierne tenká a každý má túto hranicu položenú inak vysoko. Ak budeme hovoriť o našich zahraničných stážach, pre niekoho to môže znamenať samozrejmenosť, pričom druhému človeku to bude vyznievať ako sebecké chvastanie. Je ťažké odhadnúť povahu a túto pomyselnú hranicu cudzieho človeka na prvýkrát, avšak kladením správnych otázok sa to dá veľmi ľahko zistiť. Buďme sebeckí, ale len vtedy, kedy je to naozaj vhodné.

Ako funguje aktívne počúvanie

Nie je konverzácia ako konverzácia. Na jednej strane počujeme hovorené slová nášho konverzačného partnera, ale na strane druhej nerozujeme ich význam. Niekedy v snahe nestrápniť sa, sa nepýtame kľúčové otázky, ktoré by nám objasnili význam hovoreného. Tvárime sa, že sme rozumeli všetkému, čo náš partner povedal, ale v skutočnosti sme nerozumeli cudzím slovám a termínom. Tu platí práve opak. Kto sa nič nepýta, nič nevie. Nie ten, kto sa spýtal, bude blbec. Hlupákom je ten, kto sa nespýta na niečo, čomu nerozumie a neskôr sa tak môže dostať do ešte trápnejšej situácie, z ktorej sa bude len ťažko spamätávať.

Len a len ty za to môžeš!

Ľudia zvyknú byť bezcitní. O tom niet pochýb. Táto bezcitnosť sa najviac dokáže prejaviť práve počas krízových situácií. Obávajú sa prijať zodpovednosť za škody, ktoré spôsobili a tak vinu hádžu na iných. Poprípade sa snažia v očiach nadriadených zhodiť vás za účelom zisku nejakej výhody. No, čo už. Takých ľudí je všade plno. Všetci chceme vyzerať ako božské bytosti.

Prepáč, nepočúval som ťa

Dobre to iste poznáte aj vy. Ste na stretnutí, všetko zatiaľ prebieha fajn, keď zrazu váš konverzačný partner vytasí z vačku mobil. To by sa dalo ešte akceptovať, ak si súrne potrebuje skontrolovať hovor alebo rýchle správy, či čas. Horšie to už je, keď zapne všetky možné sociálne siete a chatovať s kadekým.

Ako on/a ...

Niektorí ľudia sú natoľko pohltení určitou osobnosťou z verejného alebo súkromného života, že jej skutky vyťahujú skoro v každej vete, ktorú vyslovia. Ako úžasne moja mama varí. Aký krásny prejav mal prezident. A mnoho iného. Zdôrazňovanie tej istej osoby alebo skupiny osôb môže pôsobiť veľmi nepríjemne, v konečnom dôsledku si druhá osoba pomyslí, že namáte vlastný názor na vec.

A už si počul/a, že ... ?

80% z celkového rozhovoru sa točí okolo iných osôb. Ak čas vystane, zvyšných 20% sa zaoberá politikou, financiami a podobnými vecami, ktoré človek nedokáže ovplyvniť. Zdieľanie informácií zo súkromného života iných ľudí nepôsobí príliš lákavo ako téma konverzácie. Navyše nielenže môžeme uškodiť ohováranej osobe, ale my sami strácame dôveryhodnosť v očiach ľudí a potom sa budeme čudovať, že nám nikto nechce veriť a zdôveriť sa.

STOP príkaz

Každý má svoju intímnu zónu, za hranicami ktorej sú veľmi citlivé informácie, ktoré by nám dokázali ublížiť, ak by sa o nich dozvedeli nesprávne osoby. Je fajn strážiť si túto hranicu. Niektorí ľudia túto hranicu majú až tak nastavenú, že pôsobia úplne uzavretým dojmom. Ak chceme si získať ľudí a pôsobiť priateľsky, do istej miery musíme byť otvorení a vedieť prijímať nápady ďalších ľudí a vedieť sa podeliť aj o svoje osobné zážitky. V konečnom dôsledku nikdy neviete, koho môžete inšpirovať alebo mu pomôcť vyriešiť jeho problém, s ktorým ste sa kedysi v minulosti trápili vy sami.

Stalo sa mi toto, tam som bol/a, poznám tú a toho

Je lepšie, ak niektoré veci zo začiatku nehovoríme. Je lepšie, ak na zistenie určitých vecí necháme druhú osobu, aby sa na ne sama spýtala, poprípade, je vhodné, ak vyslovíme náš uhol pohľadu na názor druhého. Ak nie sme si celkom istí, či daná vec bude vhodná, aby sme ju zdieľali, jednoducho si môžeme vyčkať, aby sa na ňu niekto spýtal. Ak by sme začali hovoriť príliš veľa, mohlo by to pôsobiť veľmi sebecky z našej strany.


Verím, že tieto tipy ti pomohli. Ak si myslíš, že by niekomu mohli pomocť, určite tento článok zdieľaj ďalej. A nezabudni zanechať komentár, aby som vedela, ktorí dobrí ľudia čítajú moje články ;) Maj krásny deň.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama